Özlü Sözler

06.02.2017 18:50

142.jpg (48221)

 

Kalktım yürüdüm elimdeki çaresiz soruyla.
İnsan neden hep sona bırakır kendini ?
/ Şükrü Erbaş

 

'' Siz yardım edilmiş yoksullar istiyorsunuz, 
biz ise ortadan kaldırılmış yoksulluk..! ''
/ Victor Hugo

 

Doğrudur; severiz yaşamı, 
Yaşama değil de, 
Sevmeye alışkın olduğumuz için.

___/ ... F / Nietzsche

 

" Aslında mutsuz yaşayıp gidiyoruz 
ölüme direnerek şimdilik.."
/ Turgut Uyar

 

Sevgi basitti,
Karmaşık olan bizlerdik..


/ Frida Kahlo

 

Seni hangi türkü ağlatıyorsa
Hangi söz vuruyorsa taa yüreğinden
Oradadır işte o
İyi bak ona..!

Hasan Hüseyin Korkmazgil

 

Ve bu yorgun, bu hüzünlü yüreği,
benim değilmiş gibi, hiç kimse görmeden,
şöyle bir yol kenarına bıraksam...

Edip Cansever 

 

Herkes toprağının kaderini sırtında mı taşır ? Yoksa bu sadece bizim lanetimiz mi? 

Ece TEMELKURAN

 

"Gözlerimizin değil, 
acılarımızın uykuya ihtiyacı var."

Musa Anter

 

"Gözlerimizin değil, 
acılarımızın uykuya ihtiyacı var."

Musa Anter

 

Biz küçükken bir gülerdik, 
Kalbimiz kahkahalar atardı.
/ Nazım Hikmet

 

Yüreğim diyorum, kekeme
Alıngan, serseri yüreğim
Sen nerden bilebilirsin
Bir şiirin nasıl yazıldığını...

Ahmet Telli

 

Oysa ben sana 
olduğum gibi gelmiştim;
dağınık, hesapsız,yaralı..
Cezmi Ersöz 

 

Hayat yaşandığı kadardır. 
Ötesi ya hatıralarda bir iz 
ya da hayallerde bir umuttur.
/ Pablo Neruda

 

K/ayıplar diyarından geliyorum 
Hüznü 
Gözyaşını 
Bir de umarsız insanları 
İyi bilirim.
/ Sultan Karataş 

 

" Huzur denilen o şeyin her santimine ihtiyacım var bu aralar.
Bana biraz bahar gerekiyor.
Çok üşüdüm."

___/ ... M / Gorki

 

Gidiyorum 
Bu şehri bu yağmuru bu düşleri. 
Bu aşkı bu kavgayı bu kederi. 
Size bırakarak.
/ Behçet Aysan

 

İnsan kendi kıyılarına vura vura kuruyan bir nehir midir Ahmet Abi?

Edip Cansever

 

"Yeryüzü, kendileriyle konuşmaya değmeyen insanlarla kaynıyor."

Voltaire

 

Umut günün davetkarıdır..

 

'' Her gün Kalbimin sızladığı bir memlekette 
yaşamaktan yorgunum... ''
/ Birhan Keskin''

 

Bugün dünyayı istediğin renge boya...
Bir renk de kendinden kat...
Çocuklar gibi saf, temiz ve berrak...
/ Can Yücel

 

"Elimden bir şey gelmiyor deme! 
Avuçlarında ne dualar gizlidir.."

İbrahim Tenekeci

 

'' Bazen; susarak ettiğimiz laflar, 
konuşarak harcadığımız sözlerden 
daha çok şey anlatır..''

___/ ... F / Engels

 

Ağzımızdan dilimizi çaldılar / Cebimizden paramızı /Alnımızdan terimizi 
ve renk renk ayırmadan / Gözlerimizi.


/ Cahit Irgat 

 

Bir trajedinin içinde olduğumuzun farkında bile değiliz,
çok güzel yaşayıp gittiğimizi sanıyoruz.


/ Oğuz Atay

 

Ve biz.....
Bir kış daha geçireceğiz 
Büyük öfkemizin içinde
Ve ümidimizin ateşinde ısınarak.! 

(Nazim Hikmet)

 

"Bazen tükendikçe çoğalır
Çoğaldıkça yeniden gülersin
Ve yükleyip geleceği sırtına 
Yine yaşamı karşılıksız seversin...!"

Adnan Yücel

 

Kaldı işte.
Çayımız bardakta,
Çocukluğumuz sokaklarda,
Mutluluğumuz kursağımızda,
Sevdiklerimiz uzaklarda...

Nazım Hikmet

 

"Hiç tanımadığım bir insanın derdine üzülecek kadar insanım..."

Yılmaz Güney

 

çimdeki karanlığı patlatacağım 
Zifiri bir su akacak 
kamışımdan toprağa 

Can yücel

 

Köklerin neredeyse orada çiçek açarsın...

E.Marie Wiseman
'Erik Ağacı'

 

Havva Ana'n dünkü çocuk sayılır,
Anadoluyum ben,
Tanıyor musun ?
/ Ahmed Arif

 

Çalmadık, 
Çırpmadık.. 
Yediysek cebimizden, 
Harcadıysak ömrümüzden... 

___/ ... C / Yucel

 

Kalıbının mevsimi değildir kış, 
kışlığını da puştluğunu da yoksula gösterir. 
/ Kerim Hanedan 

 

İnsanlık çok ilerledi; artık görünmüyor !
/ Robin Sharma

 

Bilemiyorum hangisi daha kötü..
Düş kurmak mı, yaşamak mı..?

Louis Aragon

 

Ne zaman güneş saklasa kendini, derim ki
Bir gün tüm ışığı saklananlar hesap soracak..
/ Birsen Kirişci

 

Saklasam çocukları ve şiiri 
Yüreğimin en derinine.
İkisi de fazla güzel 
Bu boktan dünya için !

___/ ... B / Eroğlu 

 

Çok şey vardı anlatılacak,
O yüzden sustum.
Birini söylesem diğeri yarım kalacaktı,
Sen duydun mu sustuklarımı ? 
/ Oğuz Atay

 

Bir katilin, bir hırsızın başkan olduğu yerde dürüstler ya hapiste ya da mezardadır.

Fidel Castro

 

"Sabahın sahibi vardır.
Gün daima bulutta kalmaz.
Herhal ilerdedir
yaşanacak günlerin
en güzelleri..."

Nazım Hikmet Ran

 

 

Bir mısra daha söylesek sanki her şey düzelecek.
/ Cemal Süreya 

 

Güzel olan ne çok şey kaybettik,
Sokakta oyunları,vefalı komşuları ve
Yaraya merhem olan o eski insanları...

___/ ... U / Gökbulut —

 

"Kuvvetini Mazluma değil ,
Zalime kullan !
Hacı Bektaş Veli — 

Sırtımı dönüp de yattığım dünya!
hiç iyi değilim,
sordun diye söyledim..

İ.Tenekeci — 

 

Bir de bir kavga var ki adı yaşamak,
O kavgadan vazgeçmeyin çocuklar...
/ H.H. Korkmazgil — 

 

Ben çocukluğumdan beri “ıskalanmış ömürler” dükkanı açmak isterim. 
Ne renkli bir yer olurdu kim bilir...

Jorge Franco

 

Soğuk bir mevsim bu 
Sesimiz kısık 
Göğümüz puslu 
Yarınımız tesadüf işte...
/ Necla Bektaş

 

Bildirin bir yerlere çocuklar,
'Geceler bozuk' deyin, 
'Gündüzler bozuk' deyin, 
Yaşamak be çocuklar 
'yaşamak bozuk' deyin..

Hasan Hüseyin Korkmazgil

 

Gülüşleri kaç para eder çocukların?
Ayakları kaç kış üşür?
Elleri yetmişinde nasır tutmalı insanın,
Yedisinde değil…

Hugo Chaves

 

Yürüdüğün yollar hep aynı yere çıkıyorsa, 
Yeni bir yol bulmak için gitme zamanı.. 
/ Aret Vartanyan — 

 

Ben yalnızlığı
Gökte uçar gördüm.
Ben yalnızlığı
Garip, naçar gördüm.
Ben yalnızlığı
Gelir geçer gördüm…
/ Cahit Külebi

Bizim intikamımız çocuklarımızın atacağı kahkahalar olacak..
Bobby Sands

Anneler olmasa kim kimi severdi ?
/ Gülten Akın

“Her gün kalbimin sızladığı bir memlekette yaşamaktan yorgunum.”
/ Birhan Keskin

İnsanlığa dair ne varsa, 
oradan başlayalım 
bu sabah.
/ B.Eroğlu

Öğrendim ki, 
Bütün sevdiklerinle iyi ayrılman gerek; 
Hangisi son görüşme olacak bilemiyorsun.

Ataol Behramoǧlu

Öğrendim ki, 
Bütün sevdiklerinle iyi ayrılman gerek; 
Hangisi son görüşme olacak bilemiyorsun.

Ataol Behramoǧlu

Herkesin mutlu olmak için başka bir yolu varmış,
Kendi yolumu çizdiğimde anladım..
/ Can Yücel

İnsan evrende gövdesi kadar değil, yüreği kadar yer kaplar.
/ Yaşar Kemal

Bu pis dünyada 
en azından 
biz 
kendi köşemizi 
temizliyorduk.
/ Kurt Vonnegut

Sen gülünce gün Cumartesi olur, 
Bir kuş havalanır gökyüzüne.
/ Özdemir Asaf — 

Unutma !
Umut diye bir şey var her gecenin koynunda 
Yoksa nasıl olurdu yarınlar...

___.. S /Karataş 

Kitaplar

En Sevdiğim Kitaplar

06.02.2017 19:00
En Sevdiğim Kitaplar ----   -ivan Sergeyeviç Turgenyev- Babalar ve Oğullar   -Gustave Flaubert- Madame Bovary   -victor hugo- sefiller   -Lev Tolstoy- Çocukluk, ilkgençlik, Gençlik   -Lev Tolstoy- Anna Karenina   -lev tolstoy- Savaş ve Barış   -john steinbeck-...

Küllerdeki Resimler (Zakkum Çiçeği Kitabından)

05.07.2015 17:53
Öykü-Deneme          KÜLLERDEKİ RESİMLER                        10 Şubat 1990           Mevsimler,...